Vitamin

Multivitamin

(0/0)

A multivitamin-készítmények tartalmazzák a legtöbb szükséges vitamint és ásványi anyagot, alkalmasak a vitaminhiány megelőzésére, immunerősítésre és bizonyos hiánybetegségek kezelésére. Amikor kiválasztunk egy multivitamint, érdemes minden hatóanyagát megvizsgálni és azt választani, ami jól felszívódó formában tartalmaz egyes vitaminokat és ásványi anyagokat. Az alábbi táblázatban megtalálhatjuk azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek több formában is megjelenhetnek, ezek közül kiválogattuk a jól hasznosuló formákat.
 

  • Név                    Jól felszívódó forma
  • D-vitamin         D3-vitamin (kolekalciferol)
  • K-vitamin         K1-K2-komplex (fitomenadion-menakinon-4)
  • Kalcium           kalcium-citrát
  • Magnézium    magnézium-citrát, -kelát, -laktát, -orotát
  • Vas                   vas-glükonát, -biszglicinát, liposzómás vas
  • Cink                 cink-citrát, cink-glükonát
  • Szelén             L-szeleno-metionin, szelén-metionin
  • Folsav             folát

Bizonyos vitaminokat és ásványi anyagokat érdemes külön pótolni, multivitamin mellett is, ilyen a D-vitamin és a magnézium. D-vitamint célszerű olajos csepp formájában bevinni, magnéziumot viszont akár külsőleg is pótolhatunk. A magnézium-szulfát bőrön keresztül is felszívódik, így alkalmassá válik magnéziumpótlásra. Amennyiben a külsőleges alkalmazásnál maradunk, válasszuk az Ősi Magnézium gélt vagy sprayt, este kenjük be vele a bokát és a lábszárat, gyengéden dörzsöljük be és hagyjuk beszívódni.

Spirulina mint multivitamin

A spirulinát sokszor algaként emlegetik, azonban ez nem teljesen helyes. Rendszertanilag a spirulina cianobaktérium, de mivel telepekben él, könnyen összetéveszthető az algákkal.

A spirulina igen gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és aminosavakban. B-vitamin-, vas- és jódtartalma kiemelkedő, egyedül B12-vitamint és D-vitamint nem tartalmaz. A spirulina egyik legnagyobb előnye, hogy minden vitamint és ásványi anyagot könnyen felszívódó formában tartalmaz. Spirulina készítmények többféle kiszerelésben és formában elérhetőek, kapható por, tabletta és kapszula formájában. A spirulina port leggyakrabban turmix formájában fogyasztják, zöldturmixok nagyszerű kiegészítője. Por - turmix - formájában szívódik fel a legjobban, de ha mégis a tabletta mellett döntünk, akkor ügyeljünk arra, hogy a készítmény ne tartalmazzon mást a spirulinán kívül. Javasolt ellenőrzött gazdálkodásból származó spirulnakészítményt választani.

Hogyan alkalmazzuk a spirulinát?

Bármelyik formában is alkalmazzuk a spirulinát, a reggeli adagot éhgyomorra vegyük be és várjunk 20-30 percet a reggelivel! Egy kúra minimum 3 hónapos legyen, de akár folyamatosan is használhatjuk. Amennyiben vashiánnyal küzdünk, ajánlott spirulinát alkalmaznunk vagy magában vagy vaskészítmény mellett.

Kiknek nem javasolt a spirulina?

Pajzsmirigy-túlműködésben szenvedőknek nem ajánlott semmilyen spirulina-készítmény. Magas jódtartalma miatt súlyosbíthatja a betegség tüneteit. Amennyiben pajzsmirigy-túlműködéssel küzd vagy annak gyanúja fennáll, spirulina fogyasztása nem ajánlott.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).