Vitaminok

A-vitamin

(0/0)

Az A-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, sok zöldségben és gyümölcsben megtalálható, de a tojás, a tej és tejtermékek és a tengeri halak is tartalmaznak A-vitamint. Az A-vitamin felelős a megfelelő látás, az egészséges retina kialakulásáért és az immunrendszer normális működéséért.

A-vitamint leggyakrabban szembetegségek kiegészítő kezelésére alkalmazunk. Hasznos lehet glaukóma (zöldhályog), makuladegeneráció vagy katarakta (szürkehályog) esetén, valamint ezek kialakulása megelőzhető vagy késleltethető. Az A-vitamin pótlása bizonyos bőrbetegségek esetén is megoldás lehet, ilyen az akné, a pikkelysömör vagy a herpesz.

Nők esetében az A-vitamin csökkentheti a PMS (premenstruális szindróma) tüneteit, valamint csökkentheti a mellrák kialakulását olyan nőknél, akik klimax előtt állnak és felmenőik között előfordult mellrák.

Az A-vitaminhiány tünetei

Az A-vitaminhiány egyik leggyakoribb következménye a xerophtalmia nevű betegség, melynek legfőbb tünete, hogy a szem nem képes elegendő könnyet előállítani, így a kötőhártya és a szaruhártya kiszárad. Szintén az A-vitaminhiány tünete a farkasvakság (szürkületi vakság), melynél a szem nem képes alkalmazkodni  a megváltozott fényviszonyokhoz. A látászavar félhomályban vagy sötétben jelentkezik. Ugyancsak A-vitaminhiányra utalhatnak a bőr elváltozásai, például a hiperkeratózis. A hiperkeratózis a bőr súlyos kiszáradásával és hámlással jár, jellemző a viszketés.

Az A-vitamin pótlása

Manapság igen egyszerű az A-vitaminpótlás, rendelkezésünkre állnak különböző étrend kiegészítők, melyek segítségével könnyen segíthetünk az A-vitaminhiányon. Ha A-vitamint szeretnénk pótolni, érdemes béta-karotin-tartalmú étrend-kiegészítőt választani, nem pedig kifejezetten A-vitamint alkalmazni. A béta-karotin az A-vitamin elővitaminja, szervezetünk a béta-karotint alakítja át A-vitaminná. Fontos odafigyelni arra is, hogy olajos formában vigyük be a béta-karotint, mivel - ahogy az A-vitamin - ez is zsírban oldódik.

A-vitaminhiány esetén táplálkozásunkat is érdemes megreformálni, építsük be étrendünkbe a sárgarépát, a sütőtököt, az édesburgonyát, a sárgadinnyét és a tengeri halakat.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).