Vitamin

C-vitamin

(0/0)

A C-vitamin (aszkorbinsav) egy vízben oldódó vitamin, szervezetünk nem képes előállítani, így csak külső forrásból juthatunk hozzá. Nagyon jó C-vitaminforrások a friss gyümölcsök és zöldségek, főleg a citrusfélék. A tiszta C-vitamin fehér, kristályos por, íze savanyú. Fény, oxigén és hő hatására könnyen bomlik.

Pozitív hatásai

A C-vitamin javítja immunrendszerünk működését, növeli a fehérvérsejtek számát, amik szembeszállnak a szervezetünket megtámadó kórokozókkal. A nátha és a megfázás tüneteit nagymértékben képes csökkenteni, valamint hozzájárul a gyógyulási idő lerövidítéséhez. Javítja a bőrben a természetes kollagéntermelést, gyorsítja a fogíny, az erek, a csontok és a fogak fejlődését,valamint fokozza a sebgyógyulást. A C-vitamin rendkívül jó antioxidáns, védi sejtjeinket az oxidatív stresszel szemben.

A C-vitamin pótlása

Legfőképpen friss gyümölcsökkel és zöldségekkel érdemes bevinni C-vitamint, azonban előfordulhat, hogy ezekkel nem tudjuk fedezni a napi C-vitamin-szükségletünket. Ebben az esetben szóba jöhetnek C-vitamintartalmú étrend-kiegészítők vagy az aszkorbinsav por. Utóbbi tárolására és kezelésére ajánlott odafigyelni: fénytől és levegőtől védett helyen tároljuk, ne tegyük fém dobozba és ne nyúljunk bele fém eszközökkel! Minden használat után ellenőrizük, hogy jól visszazártuk-e a dobozát! Aszkorbinsav por alkalmazása esetén nagyjából egy késhegynyi mennyiség felel meg 1000mg-nak, ezt érdemes két részre elosztva bevenni. A port kizárólag hideg vagy langyos folyadékba tegyük bele, amennyiben forró folyadékba tesszük, lebomlik. Az aszkorbinsav por - érzékenységéből kifolyólag - felbontás után 2-3 hónapig képes megőrizni hatását. Por formájában inkább sütéshez és befőzéshez ajánlott.

Ha C-vitamint szeretnénk pótolni, praktikusabb a tablettát, a kapszulát vagy a folyadékot választani. Ebben a formában ugyan valamivel drágább a C-vitamin, de nem kell attól tartanunk, hogy lebomlik és elveszti jótékony hatásait. Célszerű olyan készítményt választani, ami tartalmaz bioflavonoidokat, bioflavonoidok jelenlétében a C-vitamin könnyebben felszívódik és jobban is hasznosul. A napi ajánlott mennyiség 500-1500mg között van, tartósan nem ajánlott 1500mg feletti mennyiséget fogyasztani. Az így bevitt C-vitaminnak 60-70%-os a hasznosulása.

A ma kapható C-vitamin-készítmények közül a liposzómás (zsíroldékony) C-vitamin a legjobb minőségű. A liposzómás C-vitamin kémiai tulajdonságainak köszönhetően maximális hatékonysággal dolgozik, egészen a sejtekig képes eljutni. Felszívódása és hasznosulása közel 100%-os, így naponta elég 200-300mg-ot bevenni belőle, betegség esetén 400-500mg ajánlott.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).